Optymalizacja sklepu internetowego – pozycjonowanie Sky Shop

Sky-Shop jest jedną z platform dedykowanych witrynom e-commerce, które umożliwiają szybkie i efektywne prowadzenie sprzedaży internetowej. Jest to doskonałe rozwiązanie dla początkujących małych oraz średnich firm, a także biznesów w modelu B2B z uwagi na intuicyjny i prosty w obsłudze panel administratora. 

 

Całość opiera się na oprogramowaniu SaaS, które posiada wiele zalet, ale stwarza równocześnie liczne wyzwania pod kątem optymalizacji. Pozycjonowanie Sky Shop najlepiej zlecić specjalistycznej firmie SEO, jednak samemu również można się go podjąć. Dziś dowiesz się, o czym należy pamiętać, planując swoje działania online.

Dlaczego potrzebujesz optymalizacji?

Każde z działań SEO ma na celu poprawienie widoczności witryny pod kątem organicznych wyników wyszukiwania. Uzyskania jak najwyższej pozycji rankingowej świadczy o sukcesie marketingowo-promocyjnym witryny. Jest to szczególnie ważne w przypadku stron e-commerce, dla których wyznacznikiem efektywności są wysokie zyski z prowadzonej działalności. Każdy z tych celów przekłada się na prowadzenie sklepu na Sky-Shop. Dodatkowym wsparciem jest połączenie praktyk SEO z możliwościami SEM, a dokładniej z  płatnymi kampaniami reklamowymi. Jest to rozwiązanie doraźne, przynoszące szybkie efekty.

 

Możliwości optymalizacji są dwie. Pierwszą jest skorzystanie ze specjalistycznych usług agencji SEO, co jest kosztownym przedsięwzięciem. Musisz wówczas ustalić swój budżet, aby proces ten przyniósł oczekiwane rezultaty. Masz jednak pewność, że przeprowadzone działania będą miały stabilne fundamenty oraz długotrwały efekt. Z drugiej strony można podjąć się tego zadania samodzielnie, wówczas należy pamiętać o kilku ważnych elementach. 

Jak pozycjonować Sky Shop krok po kroku – podstawowe elementy 

 

Krok 1: Audyt oraz analiza konkurencji.

 

Krok 2: Stworzenie banku słów kluczowych.

 

Krok 3: Optymalizacja meta tagów (tagu tytułowego oraz opisu meta).

 

Krok 4: Dobór odpowiednich nagłówków (od H1 do H6) i ustalenie hierarchii informacji.

 

Krok 5: Oryginalne treści oraz opisy kategorii produktów.

 

Krok 6: Mapa witryny oraz plik robots.txt.

 

Krok 7: Responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych.

 

Krok 8: Prędkość ładowania się strony (Core Web Vitals).

 

Krok 9: Moc mediów społecznościowych.

 

Krok 10: Reklama PPC oraz strona docelowa (landing page).

Narzędzia dodatkowe 

Sky-Shop oferuje również wiele dodatków, które mogą urozmaicić sklep internetowy. Zaleca się wykorzystanie możliwości sklepu na Facebooku, hurtowni dropshippingowych oraz bloga. 

Wnioski

Platforma Sky-Shop dzięki swojej prostocie cieszy się wielką popularnością wśród właścicieli e-commerce. Pomimo niektórych wad jest ona dobrym rozwiązaniem na początek prowadzenia działalności. Znając już podstawy SEO, wiesz, na które elementy zwracać szczególną uwagę podczas oceny. Skorzystaj z darmowego okresu próbnego i oceń, czy jest to miejsce dla Ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.